Lipsa interconexiune locatii cu IP Fix

Internet fix, abonamente, opțiuni, aplicația FON, configurări routere Wi-Fi.
Avatar utilizator
Tiberiu Malcea
Boboc
Boboc
Postări: 4
Membru din: 17 Sep 2018, 16:20
Localitate: Bucuresti

Lipsa interconexiune locatii cu IP Fix

Mesajde Tiberiu Malcea » 17 Sep 2018, 16:26

[NOTA: comentarii pe marginea ticket-ului #180917-000280]

Salut si bine v-am gasit!

Deoarece problema este ceva mai tehnica, cred ca poate fi de interes si pentru alti utilizatori, chiar daca am deschis ticket separat suport pentru problema.

Detaliile private au fost scoase din post, nu isi au rostul aici.

Buna ziua.

Referirea se face la doua locatii din aceeasi zona, AMBELE cu IP fix, care au configurat accesul din exterior pentru mai multe servicii puse la dispozitie de catre echipamente aflate in spatele ONT-urilor (vpn, ftp, http/S, cctv etc).

Problema apare STRICT intre cele locatii avand configurat serviciul de IP FIx, serviciile de pe aceste conexiuni fiind accesibile fara probleme de pe alte conexiuni (orice alt provider de internet, mobil sau fix, cu sau fara IP fix), inclusiv conexiuni deservite de catre Telekom, din aceeeasi zona, insa configurate fara serviciul IP Fix.

Cum problema a putut fi observata si pe o a treia conexiune din zona, configurata de asemenea CU serviciul IP Fix, banuiesc ca exista o problema de routare / VLAN in zona respectiva.

Cele doua locatii proprii la care fac referire sunt deservite de acelasi model de ONT: Sagemcom 5655v2.

Serviciile IMPORTANTE deschise, ce nu pot fi insa accesate DOAR intre cele doua locatii (sau in combinatie cu alte locatii Telekom din zona, DOAR cu serviciul IP Fix activat):

- HTTPS (TCP 5443)
- PPTP VPN (TCP 1723)
- DVR DATA (37777)

Problema secundara: este posibil sa se deschida ICMP reply pe ambele ONT-uri, in asa fel incat locatiile sa poata fi monitorizate intr-un mod facil?


Comentarii?

Multumesc,

TM
0 x

Avatar utilizator
Silviu Stefan
Moderator
Moderator
Postări: 1365
Membru din: 24 Oct 2017, 22:45
Localitate: Brasov

Re: Lipsa interconexiune locatii cu IP Fix

Mesajde Silviu Stefan » 21 Sep 2018, 23:05

Buna seara,
Contactati serviciul de relatii cu clientii la numarul 0766 12 1234 - ramura tehnica - deranjamente internet.
Se va deschide o sesizare pe baza detaliilor notate in incercarea de a seta la una din adrese un IP FIX din alta clasa.
Sau inlocuirea ONT-urilor Sagemcom cu modelul Huawei HG 8247H pentru disponibilitatea setarilor avansate. (Acest lucru se face tot prin sesizare la centrul de relatii cu clientii, sectia de deranjamente - internet fix "solicitare de inlocuire a ONT-ului pentru disponibilitatea de setari avansate, exemplu: port forward").

Daca deja ati transmis aceasta situatie in atentia departamentului tehnic, atunci va indrum sa asteptati un raspuns din partea acestora.
O seara buna!
0 x
Cu stima,
Silviu Stefan

Avatar utilizator
Tiberiu Malcea
Boboc
Boboc
Postări: 4
Membru din: 17 Sep 2018, 16:20
Localitate: Bucuresti

Re: Lipsa interconexiune locatii cu IP Fix

Mesajde Tiberiu Malcea » 24 Sep 2018, 13:42

Salut si multumesc pentru raspuns!

Pe scurt:

1. La serviciul clienti (1234) mi s-a spus ca nu este de competenta dumnealor (?!) si am fost "instruit" sa sun la numarul 0903903903 (numar decalarat ca "Asistenta PC" - cu plata, evident) pentru solutionarea problemei. Daca am indraznit sa intreb (civilizat!) de ce ar trebui sa platesc pentru rezolvarea unui serviciu contractat care nu functioneaza in parametri, domnisoara s-a suparat pe mine si m-a redirectionat catre relatii clienti (fara succes, dupa inca 10 minute de asteptare cu melodia robotului am renuntat).

2. Am trimis solicitare prin formularul de contact, asa cum spuneam mai sus (ticket #180917-000280 , sesizarea inregistrata cu numarul 74547956 - nu am idee care este diferenta dintre cele doua numere de sesizare, sau de ce sunt doua macar). Pana acum am primit doar un raspuns automat imediat dupa deschiderea ticket-ului ("Va multumim, aceste discutii s-ar putea sa va ajute, va asiguram ca in cel mai scurt timp etc").

3. Port forward-urile sunt functionale in cazul tuturor conexiunilor cu IP fix din zona (ale mele si ale prietenilor, carora le ofer asistenta tehnica pro-bono, pe baza faptului ca suntem prieteni). Doar ca nu sunt inter-accesibile din VLAN-ul / pool-ul respectiv de IP-uri fixe Telekom. Asa cum spuneam si mai sus: serviciile sunt accesibile prin orice alta conexiune (inclusiv Telekom normal), mai putin din Telekom cu IP fix din zona (nu am posibilitatea de a testa si prin conexiune Telekom cu IP fix din alta parte.

4. In lumina celor de mai sus: sunt dispus sa schimb ONT-ul, insa mi-e teama ca o fac degeaba, si acest lucru NU imi va rezolva problema (din umila-mi experienta as inclina sa cred ca e legata de VLAN / Inter-VLAN routing, insa nu am nici un fel de informatii despre infrastructura Telekom, asa ca nu am cum sa sustin asta sus si tare! :) ).

5. Care este situatia ICMP-ului din extern? Vreo sansa sa poata fi deschis din extern (e cea mai simpla metoda de monitorizare nepretentioasa a unei locatii)?

Multumesc inca o data!

TM
0 x

Avatar utilizator
Silviu Stefan
Moderator
Moderator
Postări: 1365
Membru din: 24 Oct 2017, 22:45
Localitate: Brasov

Re: Lipsa interconexiune locatii cu IP Fix

Mesajde Silviu Stefan » 24 Sep 2018, 21:33

Buna seara,

Va indrum sa asteptati un raspuns la sesizarea 74547956 pentru a vedea exact cauza si solutia situatiei.
Colegii din departamentul tehnic va vor tine la curent cu situatia intampinata in scopul remedierii problemei semnalate cat mai rapid.

Din pacate nu as putea sa va spun din ce cauza nu functioneaza sau ce se lucreaza pentru obtinerea unei solutii. Totodata nu as putea sa va raspund la întrebarea "este posibil sa se deschida ICMP reply pe ambele ONT-uri, in asa fel incat locatiile sa poata fi monitorizate intr-un mod facil?". Va recomand ca pentru aceaste informatii sa contactati numarul de asistenta IT la 0903 903 903 taxabil/apel.

O seara buna!
0 x
Cu stima,
Silviu Stefan

Avatar utilizator
Tiberiu Malcea
Boboc
Boboc
Postări: 4
Membru din: 17 Sep 2018, 16:20
Localitate: Bucuresti

Re: Lipsa interconexiune locatii cu IP Fix

Mesajde Tiberiu Malcea » 25 Sep 2018, 09:56

OK, multumesc pentru raspunsuri, voi astepta o rezolutie a sesizarii respective, desi aceasta este deschisa deja de mai bine de o saptamana (din punctul meu de vedere aceasta intarziere este inacceptabila, clientii mei ar renunta la contract fara discutie la un asemenea delay!).

Referitor la recomandarea de a apela "numarul de asistenta IT 0903 903 903 taxabil/apel" - cu scuzele de rigoare - insa nu pot sa inteleg o astfel de recomandare! Daca vreti dezvoltam subiectul, insa lucrez in suport IT / networking / securitate IT de aproape 20 de ani, si cred ca ii va fi greu cuiva sa ma convinga ca este o atitudine corecta sa redirectionezi clientul catre un serviciu cu plata pentru rezolvarea unei situatii generate de catre infrastructura proprie!

Rog sa nu va suparati pe mine, nu o spun cu rautate! Dar chiar nu cred ca vorbim despre o situatie in care sa am nevoie sa fiu invatat / indrumat sa urmez niste pasi.

Multumesc inca o data,

TM
0 x

Avatar utilizator
Tiberiu Malcea
Boboc
Boboc
Postări: 4
Membru din: 17 Sep 2018, 16:20
Localitate: Bucuresti

Re: Lipsa interconexiune locatii cu IP Fix

Mesajde Tiberiu Malcea » 06 Dec 2018, 13:24

Asa cum spuneam si in urma cu doua luni si jumatate (~), rog sa nu va suparati pe mine, nu o spun cu rautate, insa au trecut aproape 3 luni de la deschiderea ticket-ului, si nu am nici un raspuns din partea Telekom (de rezolvare nu mai vorbim, deja pare o utopie).

Doua luni si jumatate de la ultima discutie de aici!

Mi se pare INCALIFICABIL! Voua nu?

TM
0 x


Înapoi la “Internet fix”

Cine este conectat

Utilizatori ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator